قالب های فارسی وردپرس 24

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 24

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

توصیه هایی برای انتخاب هدیه تبلیغاتی

برای ارتقاء برند کسب و کارتان، جلب پروا مشتریان جدید، آشکارکردن وفاداری به مشتریان قدیمی، توجه و قدرشناسی از کارکنانتان پیش درآمد باید یک هدیه تبلیغاتی خوب را برگزیدن کنید. الزام گزینش هدیه تبلیغاتی خوب این است که باره توجه مخاطبان قرار بگیرد در غیر اینصورت که عملا هم پول خویش را دور ریخته اید و هم هدیه تبلیغاتی یک آلت ضد تبلیغ برای برند شما شده است.


هدیه ای که می تواند راحتی را برای حیات فرد یا خانواده باره نظر بیننده برپایی کند. برای همین هم امروزه به هدایای تبلیغاتی، هدایای ارزش افزوده نیز می گویند.


با توجه به محدویت ها مالی و شرایط اقتصادی برای اینکه بتوانید در بازار رهبری قیمت را داشته باشید، ضروری است تا در چرخه اکتساب صنعت در کسب و کارخودمان یکپارچگی ایجاد نمایید تا ارزش افزوده اغلب با قیمت مناسب تر و ذیل تر را بتوانیم برای مخاطبین داشته باشیم.


 صدرا با مشارکت تامین کنندگان، چاپخانه ها و توزیع کنندگان خود که به صورت شرکای ارشاد صدرا محسوب می شوند، توانسته است این یکپارچگی را به نکویی برپایی نمایید.


صدراگیفت

هدایای تبلیغاتی صدرا

وضعیت صنعت هدایای تبلیغاتی

تقاضای بازار با سرعت زیادی در حال تغییر است و این سوژه منجر به دگرگونی ها تند در فرآوری کنندگان و تامین کننندگان هدیه می شود. بنابراین، چه کسی می تواند محصولات را سریعا تاسیس کند، چه کسی می تواند به طور پیشگیرانه بازار را اشغال کند و مشتریان را برنده کند. در صنایع سنتی، کل چرخه تولید و چرخه گردش کار، مدت سررسید زیادی را شامل می شود، این نه تنها به این معنی است که آنها نمی توانند به سرعت به بازار استجابت دهند، بلکه به این معنی است که مقدار زیادی از منابع در همه چرخه بهره‌گیری می شود. استفاده از تکنولوژی اطلاعات می تواند به طور مقارن دو مشکل فوق یعنی هزینه و زمان را حل کند و به سرعت به تقاضای بازار برساند و خرج های زمان را تفریق دهد.


در سال های اخیر، هدایای تبلیغاتی به تدریج به تمرکز پروا تبدیل شده است. هدیه تبلیغاتی با علامت های تبلیغاتی شرکت یا عبارات تبلیغاتی یک مسیر کارساز برای شرکت ها برای افزایش هشدار برند است. نظر به اینکه هدایای تبلیغاتی اغلب باید با فرآورده ارائه شوند، باید خاصیت های متمایز محصول یا کمپانی را داشته باشند.


اقلام تبلیغاتی اغلب با قیمت ذیل به فروش می رسند، ولی بسیاری از شرکت ها نیز مایل به به کارگیری مواد با کیفیت بالا و فن آوری های جدید برای درمان کیفیت محصولات و جذب مشتری هستند. قیمت مواد اولیه کارایی زیادی بر صنعت هدایای تبلیغاتی به طور کلی دارد. بها دلار، بها نفت، مواد نساجی، فلزات و پلاستیک کل بر هزینه هدایای تبلیغاتی تأثیر می گذارد. هدایای تبلیغاتی پوشیدنی بزرگترین دسته از کل آیتم های تبلیغاتی را برپایی می دهند. فلذا نوسانات بها مواد نساجی بیشتر مربوط به صنعت نساجی و پتروشیمی است. 


این مقاله را حتما بخوانید: نمونه ها تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک


محصولات بسیار متنوعی در صنعت نمونه ها تبلیغاتی هستی دارد، از جمله اتوماتیک تبلیغاتی، لیوان سرامیکی، لیوان حرارتی، ماگ، لیوان حرارتی، بج سینه، ساک دستی پارچه ای، ساک دستی کاغذی، انوع هدیه تبلیغاتی پوشیدنی، تی شرت تبلیغاتی، چترهای تبلیغاتی، کلید های تبلیغاتی و USB و لوازم جانبی تبلیغاتی، وسایل نوشت افزاری نظیر خودکار، کیف و کفش تبلیغاتی، کلاه تبلیغاتی، لیوان تبلیغاتی، لیوان کاغذی، پیکسل و پیکسل سنجاقی، فلش مموری تبلیغاتی، تندیس، لوح تقدیر، هدیه تبلیغاتی مدیریتی، ساعت تبلیغاتی و هزاران فرآورده تبلیغاتی دیگر.


تبلیغات


انجام خدمات ارزش افزوده بر روی هدایای تبلیغاتی نیز نقش بسزایی در بها و کیفیت این نمونه ها دارد. حکاکی لیزر یا برش لیزری، چاپ، بسته بندی هدیه و… از جمله این خدمات هستند که هر کدام داستان‌های خودشان را دارند که اخطار مشتریان از این فرآیندها و داستان‌ها کمک بسزایی به آنها در تصمیم‌گیری می‌نماید.


روند بازار هدیه های تبلیغاتی

بر اساس تجزیه و تحلیل روندها و پیش بینی بازار، نگهداری از محیط زیست و استفاده کمتر از کربن در روند تحقیق و توسعه نوآوری هدیه های تبلیغاتی بیش از پیش مورد پروا پیمان گرفته است و استفاده از مواد سازگار با محیط زیست در تولید هدیای تبلیغاتی بیشتر خواهد شد. توجه به این جستار می تواند دریچه های جدید از ایجاد اشتغال و تولید محصولات تبلیغاتی جدید را متعاقب داشته باشد.  از سوی دیگر، در دوره آینده، محصولات کاربردی مثل تقویم چند منظوره با رادیو و ابزارها جانبی USB توسعه خواهند یافت. 


چین به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده نمونه ها و هدیه های تبلیغاتی در گیتی محسوب می شود. برپایی آگاهانیدن از نام تجاری، ابتکار مستقل و به طور مداوم شفا کیفیت محصولات، به عنوان نخستینگی اصلی صنعت هدایای تبلیغاتی این مملکت تبدیل شده اند؛ در عین حال، آنها احتیاج به افزایش فشار بها مواد اولیه، انتقال مواد اولیه به بازار محلی و تفریق خرج های تولید را دارند، ولی با این هستی هدایای تبلیغاتی چین نیز دارای مزیت قابل توجهی در بها هستند. لذا تقسیم قابل توجهی از این محصولات موجود در بازار ایران از چین وارد کشور می شود.


هدیه تبلیغاتی به نوعی بیانگر رابطه عاطفی بین کمپانی ها و مصرف کنندگان است. برای ساخت یک پل احساسی با مصرف کنندگان، کمپانی ها سعی اکثریت در خرید و استفاده از هدایای تبلیغاتی سرمایه گذاری می کنند. در مقایسه با قیمت بالای رسانه های تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی ناچیز هزینه تر و موثرتر هستند و گرد از اقدامات ارتقاء پذیری مقرون به صرفه در فروش می باشد. تقاضای روزافزون هدیه تبلیغاتی  تبدیل به یک روند اجتناب ناپذیر شده است.

لاجیتک دو اسپیکر هوشمند جدید معرفی کرد

شرکت لاجیتک امروز دو مدل بلندگوی قابل حمل بدون سیم با نام‌های Ultimate Ears BLAST و Ultimate Ears MEGABLAST معرفی کرد. این اسپیکرها به وای‌فای و بلوتوث مجهزند و از سیستم کنترل هوشمند صوتی الکسا متعلق به شرکت آمازون بهره می‌برند.

در صورت متصل بودن به وای‌فای یا هات‌اسپات، کاربران می‌توانند از الکسا بخواهند موسیقی پخش کند، پیتزا سفارش دهد، دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند را کنترل کند یا هرکدام از ۲۵ هزار دستور مورد پشتیبانی در الکسا را اجرا کند.

در کنار قابلیت‌های هوشمند، این دستگاه‌ها بلندگوهای خوبی نیز هستند. مگابلست قدرتمندترین و بهترین اسپیکر لاجیتک از لحاظ کیفیت صدا تا به امروز است.

هر دوی این اسپیکرها دارای گواهی IP67 بوده هستند و می‌توانند در عمق یک متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورند. عمر باتری مدل BLAST تا ۱۲ ساعت و مدل MEGABLAST تا ۱۶ ساعت عنوان شده است. این بلندگوها را می‌توان با استفاده از داک شارژ جدید و باریک Power UP به راحتی هرچه تمام شارژ کرد.

بلست و مگابلست در ۶ رنگ مشکی زغالی، سفید، آبی، قرمز، سبز و زرد لیمویی موجود خواهند بود. سه محصول بلست، مگابلست و پاورآپ در اواخر ماه اکتبر در آمریکا، انگلیس، آلمان و اتریش در دسترس خواهند بود و به ترتیب قیمتی برابر با ۲۲۲.۹۹، ۲۹۹.۹۹ و ۳۹.۹۹ دلار خواهند داشت. همچنین اگر خرید هر کدام از سه محصول فوق در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ انجام شود، اشتراک سهم‌اهه‌ی سرویس موسیقی آمازون را هم به همراه خواهد داشت.


آیا کول پد لپ تاپ وسیله‌ای ضروری است؟

امروزه طیف وسیعی از اکسسوری‌ها برای رایانه‌های شخصی در فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌های بازی وجود دارند. برخی از این اکسسوری‌ها واقعا مفید و برخی کاملا بی‌فایده هستند؛ اما در این بین وسایلی هستند که هنوز مفید یا غیر مفید بودن آن‌ها برای بسیاری از ما مشخص نشده است. دستگاه‌هایی که با نور چراغ‌های ال‌ای‌دی و طراحی چهارگوش خود ما را می‌فریبند؛ بله درست حدس زدید در این مقاله می‌خواهیم در مورد کول‌پد لپ‌تاپ‌ه صحبت کنیم. 

کول‌پدها دارای فن داخلی هستند و تضمین می‌‌کنند که عملکرد لپ‌تاپ شما را ازطریق خنک کردن بهتر، ارتقاء ببخشند. برخی از کول‌پدها سرعت فن قابل تظیم دارند، صدای بسیاری کمی تولید می‌کنند و حتی به‌نوعی هاب USB هستند؛ اما آیا کول‌پدها مفید هستند؟ آیا می‌توانند عملکرد لپ‌تاپ شما را بهبود دهند؟ آیا به اندازه‌ی پولی که بابتشان می‌پردازید، می‌ارزند؟ برای پاسخ به این سؤال‌ها وب‌سایت Laptopmag تعدادی از بهترین کول‌پدهای بازار را انتخاب کرده و آن‌ها را تحت آزمایش‌های مختلف قرار داده است تا مشخص شود که آیا واقعا ارزش خرید دارند یا خیر. در ادامه‌ی ماجرا از زبان تیم Laptopmag می‌خوانیم. 

تولیدکنندگان کول‌پدها این دستگاه را برای تمامی کاربران توصیه می‌کنند؛ بنابراین ما کول‌پدهای خود را برای سه نوع لپ‌تاپ مورد استفاد قرار دادیم: یک مدل ارزان‌قیمت ۲ در ۱، یک لپ‌تاپ متوسط با کاربری عمومی و یک نوت‌بوک مخصوص بازی. برای لپ‌تاپ ارزان‌قیمت خود از اچ‌پی پاویلیون x360که ۱۱ اینچی است، استفاده کردیم، این مدل یک لپ‌تاپ هیبریدی ۲ در ۱ است و از پردازنده‌ی پنتیوماینتل بهره می‌برد، عملکرد حیرت‌انگیزی ندارد و می‌تواند در برخی اوقات گرم شود؛ بنابراین عجیب نیست این فکر به ذهن دارندگان این مدل یا مدل‌های مشابه برسد که با خرید یک کول‌پد می‌توانند عملکرد آن را ارتقاء بخشند. 

برای انتخاب لپ‌تاپ با کاربری عمومی به سراغ لپ‌تاپ Envy 17 اچ‌پی رفتیم؛ لپ‌تاپی که نمایشگر ۱۷ اینچی دارد و از پردازنده‌ی مرکزی دو هسته‌ای Core i7-7500U و پردازنده‌ی گرافیکی GeForce 940MX انویدیا (پردازنده‌ی گرافیکی که برای ویرایش سبک عکس‌ها مناسب است و البته چندان به کار علاقه‌مندان حرفه‌ای بازی نمی‌آید) بهره می‌برد. درنهایت برای لپ‌تاپ بازی مدل GS63VR 6RF Stealth Pro شرکت MSI‌ را انتخاب کردیم که یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی است و به‌لطف کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا از واقعیت مجازی هم پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ نازک گاهی داغ می‌کند و گزینه‌ی مناسبی برای تحت آزمایش قرار گرفتن با یک کول‌پد است. 

کول پد

آزمایش‌ها طوری طراحی شد تا سه نکته به‌خوبی مورد بررسی قرار گیرد: خنک‌کنندگی، عملکرد و سروصدا. از آنجا که خنک نگه‌داشتن لپ‌تاپ اصلی‌ترین دلیل استفاده از کول‌پد است، پیش از هر چیز به خنک‌کنندگی‌ این دستگاه‌ پرداختیم. برای اندازه‌گیری دما چند آزمایش انجام دادیم و دمای سطح لپ‌تاپ همچنین دمای درونی آن را بررسی کردیم. دمای داخلی و خارجی هر سه لپ‌تاپ در حال کار  را ابتدا در دمای اتاق و سپس روی کول‌پد مورد آزمایش قرار دادیم. از آنجا که برخی از پدها دارای سرعت فن قابل تنظیم هستند، ما سرعت فن را در حالت بیشینه قرار دادیم.

همچنین عملکرد لپ‌تاپ‌ها را زیر نظر گرفتیم؛ برای انجام این کار از سه آزمایش استفاده کردیم. Geekbench 4 بنچمارکی است که یک امتیاز نهایی ارائه می‌دهد و هرچه این امتیاز بیشتر باشد بهتر است. همچنین Dirt 3 آزمایشی گرافیکی انجام می‌دهد که در بخش کوتاهی از یک گیم‌پلی شبیه‌سازی شده اجرا می‌‌شود و درنهایت میانگین نرخ فریم را به‌عنوان گزارش نهایی ارائه می‌کند. برای تست بهتر بازی از Rise of the Tomb Raider‌ استفاده کردیم و میانگین نرخ فریم آن را مورد بررسی قرار دادیم. 

در هر مرحله از کار دمای درونی لپ‌تاپ‌ها را به‌خصوص در قسمت پردازنده پایش کردیم. پردازنده در عین حال که بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گرما در لپ‌تاپ است، عملکردش بیش از هر بخش دیگری توسط گرما تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اگر جزو کسانی باشید که تجربه‌ی خاموش‌ شدن رایانه‌ی شخصی به خاطر بیش از حد گرم شدن دارید، حتما به‌خوبی از اهمیت مدیریت دمای CPU مطلع هستید.

همچنین مقدار سروصدای ایجادشده توسط کول‌پد را آزمایش کردیم. یک فن در حال کار شاید مزایایی داشته باشد؛ ولی بدون شک صدایی که ایجاد می‌کند جزو معایب آن است. برای این کار از صدا‌سنج دیجیتال MassTech MS6700 استفاده کردیم و سطح دسی‌بل فن خنک‌کننده را حین انجام آزمایش‌ها مورد سنجش قرار دادیم. از آنجا که همه‌ی کول‌پدها با بالاترین سرعت فن در حال کار بودند؛ بنابراین نتایج صدای آن‌ها نیز نشان‌دهنده‌ی بالاترین میزان صدای قابل ایجاد توسط آن‌ها است.

ارزیابی خنک‌کننده‌های لپ‌ تاپ

آزمایش‌هایی که انجام دادیم اطلاعات زیادی به ما دادند؛ ولی اینکه آیا چنین اطلاعاتی واقعا نشان‌دهنده‌ی نکته‌ی قابل توجهی هستند یا نه بحث دیگری است. هر یک از سه لپ‌تاپ مورد استفاده در این آزمایش‌ها مشخصات فنی منحصر‌به‌فرد خود را داشت که میزان اثرگذاری خنک‌کننده‌ی خارجی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نتایج هر یک از تست‌هایی که انجام دادیم می‌تواند بسته به اینکه چه سخت‌افزاری درون لپ‌تاپ قرار دارد، متفاوت باشد و از آنجا که خنک‌کنندگی تأثیر خود را دارد، چندان مطمئن نبودیم که چطور این تأثیر در نتایج نشان داده خواهد شد. 

درنهایت، پنج فاکتور ارزیابی را در نظر گرفتیم، تغییر در دمای خارجی، تغییر در دمای داخلی، تغییر در عملکرد پردازنده و دو مجموعه از اعداد برای عملکرد در هنگام بازی. ممکن است با خود فکر کنید که حالا این اعداد تصویر واضحی از مزایای کول‌پدها ارائه می‌دهند و نشان می‌دهند که کدام محصول ترکیب بهتری از مزایا را به‌ دست می‌دهد؛ اما این تمام ماجرا نیست. 

دو چیز واضح است؛ اول اینکه میزان خنک‌کنندگی مؤثر کول‌پدها متفاوت است. دمای داخلی و خارجی لپ‌تاپ‌ها به‌طور موثری با استفاده از کول‌پدها کاهش پیدا کرد. دوم اینکه شما منتظر هستید در نتیجه‌ی این خنک‌تر شدن، بهبودی در عملکرد پردازنده‌ی لپ‌تاپ‌ها هم مشاهده کنید. تمامی کول‌پدهایی که مورد تست قرار گرفتند، به‌طور میانگین باعث بهبود عملکرد شدند که در تمامی بنچمارک‌ها شاهد آن بودیم. مسئه اینجا است که میزان این بهبود بسیار کم بود. برای مثال عملکرد پردازشی کمتر از ۲ درصد بهبود داشت که این مقدار بهبود در کارهای روزمره‌ی شما چندان تأثیرگذار نیست. 

کول پد

حتی عملکرد حین بازی نیز بهبود داشت؛ اما بگذارید با شما روراست باشیم، هیچ کول‌پد جادویی در بازار نیست که باعث شود شما بازی خاصی را که قبلا نمی‌توانستید با لپ‌تاپتان اجرا کنید، حال به‌لطف بهبود به‌دست‌آمده با کول‌پد، بتوانید بازی کنید. در بنچمارک Dirt 3 که با استفاده از گرافیک‌های یکپارچه نیز قابل اجرا است در اکثر مواقع شاهد بهبودهایی بودیم؛ اما لپ‌تاپ ارزان‌قیمت پاویلیون x360 با تمام کول‌پدهایی که تست کردیم شاهد افت نرخ فریم به میزان حدود ۱ فریم‌ بر ثانیه بود. هر دو لپ‌تاپ Envy 17 اچ‌پی و GS63VR 6RF Stealth Pro نیز شاهد بهبود عملکرد تا ۲۰ فریم‌ بر ثانیه بودند؛ ولی تا پیش از آن هم نرخ فریم روانی داشتند؛ بنابراین تغییرات در عمل بسیار ناچیز بود.

در مورد صدا نیز تمامی ۱۲ کول‌پد مورد تست ما تقریبا صدای یکسانی از ۴۸ تا ۵۵ دسی‌بل ایجاد می‌کردند که اگرچه به اندازه‌ای بلند بود که قابل شنیدن باشد؛ ولی به نحوی نبود که باعث اذیت یا حواس‌پرتی شود. یک رایانه‌ی شخصی در حالت عادی چیزی حدود ۴۰ دسی‌بل صدا ایجاد می‌کند، این در حالی است که ۵۰ دسی‌بل نزدیک به صدایی است که یخچال خانه ایجاد می‌کند. در هر دو حالت این صدا به میزانی است که شما بشنوید ولی در بسیاری از شرایط به‌اندازه‌ای بلند نیست که متوجه آن شوید. 

با این حساب چه کسانی به کول‌پد نیاز دارند؟

نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم به این مفهوم نیست که هیچکس نباید کول‌پد بخرد. مواقعی پیش می‌آید که یک کول‌پد دقیقا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. اگر شما از یک لپ‌تاپ قدیمی استفاده می‌کنید که به‌طور مرتب داغ می‌کند؛ به نحوی که از گرمای زیاد خاموش می‌شود یا مرتب ریبوت می‌شود یا آن‌قدر داغ می‌شود که گرمای آن دست شما را اذیت می‌کند در این صورت کول‌پد می‌تواند برای شما مفید باشد. البته باید خاطرنشان کنیم که این یک راه‌حل کوتاه‌مدت برای یک مسئله‌ی بلندمدت است. اگر لپ‌تاپ شما خیلی داغ می‌کند شاید بهتر باشد که با هوای فشرده کمی داخل آن را تمیز کنید و گردوغبار داخل آن را که برای سیستم خنک‌کننده‌ی لپ‌تاپ مشکل ایجاد کرده‌ است، بزدایید. 

همچنین شما به کول‌پد نیاز دارید، اگر از سیستم خود بیش از ظرفیتش کار می‌کشید تا برای مثال یک بازی را با بالاترین کیفیت ممکن اجرا کنید؛ بنابراین طبق آزمایش‌های ما، خنک‌کردن تنها کاری است که کول‌پد انجام می‌دهد و به هیچ وجه امکان ندارد که یک فن خارجی بتواند به‌طور جادویی کاری کند که لپ‌تاپ شما فریم‌های بیشتری رندر کند.


اچ‌ تی‌ سی وایو ربات‌ نجات را مانند یک عروسک کنترل می‌کند

ربات‌های نجات می‌توانند ابزار فوق‌العاده مفیدی در آینده باشند، آن‌ها می‌توانند در موقعیت‌هایی که برای انسان‌ها بسیار خطرناک هستند، مورد استفاده قرار گیرند. اما اگر شما ربات‌های نسل حاضر را دیده‌ باشید، باور این سناریو کمی سخت خواهد بود؛ چرا که حتی پیشرفته‌ترین ربات‌ها مشکلات انعطاف‌پذیری و حرکتی دارند. برای حل این مشکل، گروهی از محققان ژاپنی شیوه‌ی جدیدی برای کنترل ربات‌ها امتحان می‌کنند که اجازه می‌دهد انسان به‌طور اساسی یک ربات غول‌پیکر را مانند عروسک کنترل کند.

این نوع از سیستم کنترل از راه دور به کمک اچ‌تی‌س وایو جدید نیست و معمولا در زیرشاخه‌ای تحقیقاتی به‌نام «Telepresence» قرار می‌گیرد. با این حال، دانشمندان دانشگاه توکیو روش خود را که ماه قبل در کنفرانس IROS ارائه شد، پیشرفته‌تر از سیستم‌های پیشین می‌دانند. سیستم‌های قبلی از ربات‌های کوچک‌تری استفاده می‌کردند یا فقط نیمه بالای ربات را کنترل می‌کردند؛ حالا آن‌ها یک ربات کامل به بزرگی یک انسان بالغ را با استفاده از هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌س وایو کنترل می‌کنند.

سنسورهای «Lighthouse» وایو برای ردگیری کنترل‌کننده‌ها در فضای سه‌بعدی با استفاده از نور مادون قرمز استفاده می‌شود.

با اتصال کنترل‌کننده‌ها به هر دو دست و پا، محققان قادر بودند حرکت ربات‌ها را ردیابی کنند و آن را به عنوان دستور برای ربات‌ها بفرستند. با این وجود، بخش واقعا هوشمندانه، نرم‌افزار واسطه‌ای است که اطمینان حاصل می‌کند هر دستوری که برای ربات ارسال می‌شود، مطابق با قابلیت‌های آن باشد.

ربات جکسون درحالی‌که توسط کنترل‌کننده‌های Vive عکس‌العمل مشابه انسان انجام می‌دهد

ایشیگورو یاسوشیرو، یکی از محققان این پروژه، می‌گوید: «به عنوان مثال، قدم زدن با سرعت پیاده‌روی مجاز است، اما دویدن و پریدن ممنوع است. حرکات تند و تیز برطرف شده‌اند و حرکات سریع کاهش یافته‌اند؛ ما ربات‌ را مجبور می‌کنیم که گام‌هایش را همیشه ایمن بردارد.» یاسوشیرو تأیید می‌کند که سیستم هنوز نقاط ضعف بسیاری دارد؛ اما مدعی است که انعطاف‌پذیری و پاسخگویی بیشتری در مقایسه با سایر طرح‌ها ارائه می‌کند.

این ربات که چندین سال پیش توسط دانشگاه توکیو ساخته شد و با نام «جکسون» شناخته می‌شود، در گذشته در چالش رباتیک دارپا رقابت کرده که به‌منظور آزمایش ربات‌ها در زمان فاجعه است. اگرچه این دستگاه‌های انسان‌نما در حال حاضر برای استفاده در این زمینه بسیار سنگین و حجیم به نظر می‌رسند؛ امید می‌رود که در آینده راحت‌تر مورد استفاده قرار ‌گیرند. در نهایت، اگر آن‌ها مجبور باشند در فضایی که برای انسان‌ها ساخته شده فعالیت کنند ( با درها، دستگیره‌ها و شیر‌ها)، بهتر است که به شکل انسان‌ها باشند.

یاسوشیرو می‌گوید او و همکارانش فعلا تنها پیاده‌روی آهسته‌ی ربات‌ها با دو پا را عملی کرده‌اند؛ اما می‌خواهند آن‌ها فعالیت‌های بیشتری مانند بالا و پایین رفتن از پله‌ها، پریدن و حتی دویدن را یاد بگیرند. هدست‌های واقعیت مجازی می‌توانند به اپراتورها کمک کنند تا چیز‌هایی را ببینند که ربات‌ها می‌بینند، و واحد‌های بازخورد نیرو می‌توانند به آن‌ها در درک احساسات ربات‌ها کمک کنند.

راهنمای خرید کابل HDMI

کابل‌های HDMI که امروزه در هر مغازه‌ی الکترونیکی از لوازم صوتی تصویری تا قطعه‌فروشی‌ها و البته فروشگاه‌های آنلاین یافت می‌شوند، انواع مختلفی دارند؛ اما فراوانی آن‌ها به این معنا نیست که می‌توانید خیلی راحت به اولین مغازه‌ای که رسیدید وارد شده و بدون اطلاع کافی یکی را انتخاب و خریداری کنید.

برای مثال، یکی از ویژگی‌هایی که باید در خرید کابل HDMI مورد توجه قرار دهید قابلیت انتقال تصویر اولترا اچ‌دی یا 4K است. همه‌ی کابل‌های اچ‌دی‌ام‌آی از پس انتقال تصاویر با دامنه‌ی دینامیک بالا (HDR) را ندارند. بنابراین، اگر در نظر دارید تلویزیون جدید، پخش‌کننده‌ی Blue-ray، یا مدیا استریمر 4K HDR خریداری کنید، ممکن است نیاز باشد کابل HDMI جدیدی نیز تهیه کنید. خوشبختانه با پرداخت هزینه‌ی اندکی می‌توان یک نمونه‌ی باکیفیت از این کابل با حداکثر عملکرد را خریداری کرد؛ آن هم تنها در صورتی که اساسا نیاز به تهیه‌ی کابل جدید باشد.

آیا لزومی دارد کابل جدید تهیه کنید؟

قبل از اینکه به پیشنهادهای خرید برسیم باید به این نکته توجه کنید که صرفا به این دلیل که تلویزیون جدیدی خریده‌اید نباید کابل اچ‌دی‌ام‌آی جدیدی هم تهیه کنید. حتی اگر تلویزیون جدید شما HDR یا 4K باشد، مادامی که از کابل با بلندی زیر دو متر استفاده می‌کنید، هر کابل پرسرعتی می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد. پرسرعت یا High Speed عنوانی است که توسط شرکت‌های سازنده انتخاب شده است تا نشانگر این باشد که کابل موردنظر، پهنای باند لازم جهت انتقال تصویر ۱۰۸۰ پیکسل و بالاتر را دارد.

می‌توانید پهنای باند را به منزله‌ی یک لوله و محتوای 4K و HDR را مقدار زیادی آب تصور کنید. برای اینکه این لوله از پس انتقال حجم بالای آب بربیاید باید به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد.

متاسفانه، راهی وجود ندارد که بتوان با نگاه کردن به کابل متوجه شد که آیا از پس داده‌های عظیم 4K و HDR برمی‌آید یا خیر. حتی اگر روی کابل نوشته باشد High Speed باز هم نمی‌توان کاملا مطمئن بود. یک کابل اچ‌دی‌ام‌آی مادامی که توانایی انتقال محتوای ۱۰۸۰ پیکسل را داشته باشد پرسرعت قلمداد می‌شود؛ اما ممکن است از پس محتوای 4K برنیاید. تنها راه شناسایی کابل مناسب تست کردن آن است.

خبر خوب این است که اگر کابلی کار کند یعنی جواب داده است. به طور مثال اگر سیگنال 4K یا HDR را از دستگاه پخش Blue-ray با کابلی به تلویزیون منتقل کردید و محتوا به نمایش در آمد، کار تمام است. یعنی این‌گونه نیست که تصور کنید با کابل دیگر ممکن است کیفیت بهتری دریافت کنید. این فناوری به این شکل کار نمی‌کند.

دو حالت برای کار نکردن اچ‌دی‌ام‌آی وجود دارد. حالت معمول‌تر این است که هیچ سیگنالی دریافت نمی‌شود و نمایشگر، خالی یا دارای پرش خواهد بود. در این حالت، بررسی کنید همه‌ی اتصالات به درستی برقرار باشند و همه‌ی تنظیمات درست باشند.

HDMI

همچنین به خاطر داشته باشید که اگر یک حلقه از زنجیر شما 4K HDR را پشتیبانی نکند، نتیجه نخواهید گرفت. یعنی اگر پلیر، کابل و تلویزیون را اجزای اصلی نمایش محتوای 4K HDR بدانیم، اگر هرکدام از آن‌ها این قابلیت را پشتیبانی نکنند، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. همچنین، بعضی تلویزیون‌ها چند ورودی اچ‌دی‌ام‌آی دارند که فقط یکی از آن‌ها از 4K پشتیبانی می‌کند. پس، لازم است به این موضوع نیز دقت کنید. اگر مطمئن شدید که همه‌ی موارد سخت‌افزاری و تنظیمات درست هستند، ممکن است مشکل از کابل باشد.

مشکل HDMI

مشکل دیگری که ممکن است در استفاده از کابل‌های اچ‌دی‌ام‌آی با آن مواجه شوید، نمایش نقطه‌های درخشان است که در این حالت چیزی شبیه برفک را روی نمایشگر خواهید دید. ممکن است حالتی که با آن مواجه می‌شوید در حد برفک تلویزیون‌های قدیمی وخیم باشد یا به درخشش‌های گاه و بی‌گاه پیکسل‌های سفید محدود شود. به هر حال این نشانه‌ای است حاکی از این که باید کابل خود را عوض کنید.

اگر تلویزیون همان رزولوشنی که برای آن ارسال کردید را نشان دهد یعنی مشکلی وجود ندارد. این یعنی مثلا شما 4K HDR ارسال کنید و تلویزیون آن را 4K HDR تشخیص دهد. این بهترین حالت ممکن است و با استفاده از کابل دیگر تصویری واضح‌تر و روشن‌تر و... نخواهید داشت.

پیشنهادهای خرید کابل HDMI

اگر مطمئن شدید که کابل اچ‌دی‌ام‌آی فعلی قابلیت لازم را ندارد یا دوست دارید همراه تلویزیون جدید کابل جدید تهیه کنید، می‌توانید برای خرید کابل جدید، پیشنهاد‌های زیر را در نظر بگیرید.

گزینه‌های ارزان‌تری از آنچه که در زیر فهرست شده است وجود دارد؛ اما کابل‌های معرفی‌شده از شرکت‌های خوش‌نامی هستند که در بررسی‌ها مثبت ارزیابی شده‌اند و سال‌ها در زمینه‌ی تولید کابل اچ‌دی‌ام‌آی فعالیت داشته‌اند.این کابل‌ها دارای قابلیت انتقال محتوای 4K و HDR نیز هستند. در نتیجه اگر دنبال پاسخ کوتاه می‌گردید و نمی‌خواهید خیلی وقت صرف کنید، گزینه‌های زیر بهترین هستند. ما کابل ۱.۸ متری را برای مقایسه‌ی قیمت در نظر گرفته‌ایم؛ اما هر کدام از این برندها کابل‌های بلندتر و کوتاه‌تری نیز ارائه می‌دهند.

کابل اچ‌دی‌ام‌آی پرسرعت Amazon Basics به قیمت ۷ دلار

Amazon Basics

محصول فوق ساده‌ترین مدل است. آخرین استانداردهای اچ‌دی‌ام‌آی نظیر ویدیوی 4K با نرخ رفرش ۶۰ هرتز، اندازه‌ی تصویر ۲۱۶۰ پیکسل و عمق رنگ ۴۸ بیت را پشتیبانی می‌کند. این کابل در اندازه‌های مختلف از یک متری تا چهار و نیم متری و... عرضه می‌شود.

کابل یادشده از ۱۳۶۷۹ بررسی که در سایت آمازون از سوی کاربران دریافت کرده موفق به کسب نمره‌ی ۴.۷ از ۵ شده است.