قالب های فارسی وردپرس 24

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 24

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

وردپرس چیست؟ و آموزش سئو وردپرس

وردپرس سیستمی مجانی و متن‌باز است. به این معنی که استفاده و تغییر دادن آن برای تمامی کاربردها بدون پرداخت خرج امکان‌پذیر است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های وردپرس وجود هزاران افزونه‌ی رایگان برای گسترش دادن امکانات و توانایی‌های آن است. افزونه‌های موجود برای وردپرس در موضوع‌های گوناگونی گسترش پیدا کرده‌اند. افزونه‌هایی برای برپایی فروشگاه، شبکه‌های اجتماعی، تالارهای گفتمان و هزاران افزونه‌ با عملکردهای ریز و درشت دیگر. همگی افزونه‌های وردپرس که در کتابخانه‌ی افزونه‌های آن معرفی شده‌اند نیز از قانون مجانی بودن وردپرس اطاعت می‌کنند برآیند اینکه برپایی یک سایت شخصی یا یک سایت رسمی و سازمانی و شرکتی با وردپرس به راحتی و بدون پرداخت خرج بابت مالکیت امکان‌پذیر است.

رایگان بودن وردپرس و افزونه‌های آن به معنی رایگان بودن راه‌اندازی یک سایت وردپرسی نیست. زیرا طراحی سایت، پشتیبانی، طراحی قالب و خدمات میزبانی و گستره هزینه‌هایی به به اتفاق دارند.

هرچند که نصب و راه‌اندازی وردپرس و برپایی یک سایت با آن کاری ساده و سریع است، ولی برپایی کردن یک سایت حرفه‌ای با امکانات متنوع و با رعایت اصول فنی به تخصص و چیرگی بالایی نیازمند است.

وردپرس زیاد قابل گسترش است. تقریبا  همگی بخش‌های وردپرس و تمامی فرآیندهای آن با استفاده از افزونه‌ها قابل تغییر هستند. برای مثال شدنی است یک افزونه، محتوای یک صفحه‌ی ایجاد شده توسط کاربر را بررسی کند و کلمات خاصی را به صورت پیوند در خروجی نمایش دهد. یا ممکن است با کمک یک افزونه، بخشی برای آپلود و نمایش فایل‌های کاربران در سایت ایجاد شود. یا حتی ممکن است یک افزونه امکانات یک فروشگاه اینترنتی کامل را به وردپرس اضافه کند.

به روزرسانی وردپرس
وردپرس به صورت منظم به‌روزرسانی می‌شود. در به‌روزرسانی‌های پی در پی وردپرس، علاوه بر رفع دشواری ها کاربردی و امنیتی احتمالی، امکانات جدیدی نیز به آن می‌افزاید.

نگارش‌های مختلف وردپرس الی حتماً زیاد زیادی با نگارش‌های قبلی سازگار هستند. به این معنی که در اغلب به روزرسانی‌های وردپرس، قالب و افزونه‌های نصب شده روی آن بدون دشوار به عملکرد خود پیوستگی می‌دهند.

امکانات پیش‌فرض وردپرس
وردپرس بدون نصب هیچ افزونه‌ای برای راه‌اندازی یک سایت شرکتی کوچک یا یک سایت شخصی یا یک تارنگار تخصصی یا یک سایت اطلاع‌رسانی پسندیده است. امکاناتی همانند ایجاد و ارسال اخبار، مقاله، برپایی صفحات ایستا، برپایی منوهای مختلف، برپایی لینک‌های رفقا و بسیاری امکانات سایر در وردپرس موجود هستند.

وردپرس و سئو
پشتیبانی وردپرس از سئوی سایت وردپرسی  یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو با استفاده از افزونه‌های گوناگونی که برای این کار وجود دارند بسیار کارساز است. احتمالاً نزدیک ۷۰ درصد کارهایی که برای SEO کردن یک سایت وردپرسی باره نیاز است به سادگی و با نصب یک افزونه به اتمام می‌رسد.

سئو - بالا بردن رتبه گوگل

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید نوشته‌ی «سئو وردپرس» را مطالعه بفرمایید.

سیستم برنامه نویسی وردپرس
هرچند وردپرس به انگیزه ها سنتی از سیستم برنامه‌نویسی پیشرفته‌ای استفاده نمی‌کند، ولی در گذشت موعد دگرگونی ها عمده‌ای را به خود دیده است و در کماکان نیز در حال تغییر است. همان نوع که گفته شد این تغییرات اغلب در سازگاری وردپرس با نگارش‌های کهنه نشانه منفی نمی‌گذارند.

وردپرس و امنیت
وردپرس به انگیزه به‌روزرسانی‌های پی‌در‌پی و به‌روزرسانی اتوماتیک اشکال‌های امنیتی جدید، یکتا از سیستم‌های زیاد ایمن است. البته بهره‌گیری کردن از افزونه‌های با کیفیت پایین یا کدنویسی قالب بدون رعایت اصول امنیتی، این امنیت را تحت کارایی قرار می‌دهند.

انواع محتوا در وردپرس
از مهم‌ترین ویژگی‌های وردپرس، امکان ایجاد گونه ها درونمایه به شمار نامحدود با به کارگیری افزونه‌های آماده یا با اندکی کدنویسی در قالب یک افزونه‌ی جدید است. برای نمونه شدنی است در سایت یک شرکت صنعتی، گونه محتوایی با اسم «محصولات» با ویژگی‌های منحصر به فرد خود در وردپرس برپایی کرد و شکل ورود اطلاعات و شکل نمایش ویژگی‌های آن را مطابق نیاز تغییر داد.

نقشه راه وردپرس
استفاده از وردپرس روز به روز در حال افزایش است. و با روند رشد کنونی دور نیست در آینده درصد به کارگیری وردپرس به ۵۰ درصد نیز  نزدیک  شود.

یکی از معایب وردپرس سرعت نسبتا مختصر است. هرچند در نگارش‌های مختلف کوشش شده لغایت سرعت به بیشترین حد شدنی برسد اما امکانات گوناگون و توسعه‌پذیری زیاد سبب می‌شود در سرعت اثر منفی ایجاد شود. با متداول شدن نگارش جدید php با نام کد phpng یا PHP 7.0 انتظار می‌رود که سخت سرعت وردپرس لغایت حتماً زیادی برطرف شود.

سئو چیست؟ آموزش سئو و بهینه سازی سایت

احتمالاً منظور شما از مطالعۀ این مقاله، کسب مهارت‌هایی درزمینۀ بازاریابی و افزایش فروش است. علی‌رغم پیشرفت زیاد سریع فناوری و افزایش روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان، هنوز بسیاری از فروشندگان و یا صاحبان کسب‌وکار برای افزایش فروش خود به تعقیب روش‌های سنتی و بعضاً منسوخ‌شده هستند؛ در این روش‌ها معمولاً با بیشترین هزینه، کمترین نتیجه حاصل خواهد شد و شدنی است درنهایت موجب تفریق شدید یا قطع بودجۀ بازاریابی و تبلیغات آن‌ها شود.


همان‌طور که از عنوان مقاله مشخص است، من هدف دارم روشی را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن می‌توانید بدون صرف هیچ‌گونه هزینه‌ای، درآمدتان را لغایت چند مساوی افزایش دهید. کافی‌ست با گوگل برادر شوید!


سئو چیست؟

بیش از ۱۴ سنه قبل یعنی در سال ۲۰۰۴، علمی به اسم سئو (SEO) که مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization به معنی «بهینه‌سازی موتورهای جستجو» یا به عبارت بهتر «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است در جهان شکل گرفت و مدیران وب‌سایت‌ها متوجه شدند که می‌توانند با رعایت یک سری اصول و قوانین مشخص، وب‌سایت خویش را در کلمات کلیدی مختلف به رتبه‌های نخست نتایج جستجوی گوگل برسانند.


پس‌ازآن بود که دنیای بازاریابی دیجیتال دچار تحول عظیمی شده و کسب‌وکارهایی که از این طریق برای بازاریابی کاربرد می‌کردند موفق به افزایش سریع فروش و کسب سودهای بسیار زیادی شدند.


در کشور ما نیز از حدود ۱۰ سنه قبل، رفته‌رفته برخی وبمسترهای باهوش پی به این موضوع اسیر و شروع به کسب درآمد از این روش کردند. امروزه شغلی با عنوان «مهندس سئو» یا «متخصص سئو» و یا به‌طور عامیانه‌تر «سئوکار» به وجود آمده است که این کسان به شما کمک می‌کنند تا بتوانید وب‌سایتتان را در واژه ها کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان به رتبه‌های اول نتایج جستجوی گوگل برسانید.


طبق اعلام رسمی گوگل، بیش از ۲۰۰ پارامتر گوناگون هنگام رتبه‌بندی نتایج جستجو مورد ارزیابی پیمان می‌گیرد و درنهایت مشخص می‌شود که کدام وب‌سایت‌ها در چه واژه ها کلیدی در چه رتبه‌ای از نتایج گوگل نمایش داده شوند.


سال‌های پیش گواه آن بودیم که بسیاری از نتایج جستجو ارتباطی به عبارت جستجو شده نداشتند؛ زیرا با گذر موعد و آزمون‌وخطا، روش‌های دغلی برای رسیدن به رتبه‌های نخست گوگل توسط کاربران کشف شد و وب‌سایت‌های اسپم و تبلیغاتی توانسته بودند با به کارگیری این روش‌ها در بسیاری از واژه ها کلیدی غیر پیوسته در رتبه‌های نخست گوگل نمایش دیتا شوند. گوگل برای مقابله با این مشکل، به‌صورت مداوم الگوریتم‌های خویش را به‌روزرسانی کرده و از هوش مصنوعی قدرتمندی برای شناسایی و نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران کاربرد می‌کند.


اما شدنی است این سؤال در ذهنتان برپایی شود که سئو چگونه می‌تواند به بازاریابی و افزایش فروش وب‌سایت شما کمک کند؟


روزانه میلیون‌ها نفر از کاربران اینترنت مشغول جستجوی محصولات/خدمات موردنیاز خود در گوگل هستند. می‌دانید اگر وب‌سایت شما در واژه ها کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان در رتبۀ نخست نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پاسخ کاملاً مشخص است: افزایش فروش باورنکردنی بدون حتی یک ریال خرج برای تبلیغات!


یک نمونه از معجزۀ سئو!

تصور کنید شما در یکتا از بهترین مناطق بازار کبیر تهران، یک فروشگاه بزرگ کفش دارید و زمینۀ فروش کفش فعالیت می‌کنید. با در نظر گرفتن این شرایط، لطفاً به سؤالات پایین پروا کنید:


روزانه چند نفر از روبرو فروشگاه شما عبور می‌کنند؟

چند تن از آن‌ها وارد فروشگاه شما خواهند شد؟

چند تن در ایران هستند که به محصولات شما نیاز دارند اما بخت اینکه با فروشگاه شما آشنا شده و یا از روبرو آن عبور کنند را ندارند؟

ساعت کار فروشگاه شما چند ساعت در روز است؟

ساعت‌های غیر کاری و روزهای تعطیل مشتریانتان چگونه می‌توانند از شما خرید کنند؟

باکمی تفکر به سؤالات بالا متوجه خواهید شد که بازار شما اندک به مشتریانی است که از روبرو فروشگاه شما عبور کرده یا به‌نوعی از قبل شما و کسب‌وکارتان را می‌شناسند؛ ولی اگر وب‌سایتی داشته باشید که همگی محصولاتتان را در آن معرفی کرده‌اید، این شانس را دارید که مشتریان از سراسر عالم با شما آشنا شده و از محصولاتتان بهره‌گیری کنند؛ اما صرفاً داشتن یک وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی کافی است؟ قطعاً خیر.


شما اگر صاحب بهترین، زیباترین و مدرن‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران نیز باشید، بدون ورود بازدیدکنندۀ هدفمند به وب‌سایتتان تقریباً هیچ فروشی نخواهید داشت! بهترین راه جذب بازدیدکنندگان هدفمند به وب‌سایتتان، کار بر روی سئو و بهینه‌سازی سایت است.


با قرارگیری وب‌سایتتان در رتبه‌های نخست نتایج جستجوی گوگل، یومیه هزاران تن که به دنبال خرید کفش بوده و درواقع مشتریان بالقوۀ شما هستند، وارد وب‌سایتتان شده و این شایستن هستی دارد که از محصولات شما خرید کنند؛


اجازه دهید این‌طور نگاه کنیم که داشتن یک وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی خوب و حضور در رتبه‌های اول نتایج گوگل، مثل آن است که در هر استان، شهر، خیابان و کوچه، یک شعبه از فروشگاه شما هستی دارد و تمامی افرادی که به تعقیب خرید کفش هستند می‌توانند هرلحظه که اراده کنند وارد فروشگاه شما شده و خریدشان را اتمام دهند.


افراد و شرکت‌های مختلفی در ایران به ارائۀ خدمات سئو می‌پردازند ولی توصیۀ من این است که خودتان شغل بر روی سئو را ابتدا کنید. یادگیری سئو دربایستن به کمی صبر و حوصله دارد ولی نتایج آن می‌تواند کسب‌وکارتان را برای همش متحول کند.


محکم بنشینید؛ سئو ابتدا می‌شود!

در ادامه وارد بحث اصلی سئو خواهیم شد؛ پیمان است کمی سئو بیاموزیم و رفته‌رفته خودمان گلیمِمان را از آب بیرون بکشیم و وب‌سایتمان را بهینه سازی کنیم!


اما پیش متعلق به لازم است ابتدا یک یادآوری حقیر از بخش‌هایی که لغایت الآن آموخته‌ایم داشته باشیم و بعد به ادامۀ سوژه بپردازیم؛ از اینجا به پس بحث کاملاً جدی است

مریسا میر همچنان محبوب ‌تر از مدیران عامل سابق یاهو است

ممکن است روزهای آتی آخرین روزهای حضور وی در جایگاه مدیرعاملی شرکت یاهو باشد، اما بر طبق اطلاعات سایت Glassdoor، او محبوب‌ترین مدیر عامل یاهو بوده است.

mayer

امتیاز تایید او به عنوان مدیر عامل، توسط کارمندان ناشناس Yahoo در سایت Glassdoor به ثبت رسید، که در حال حاضر او دارای امتیاز ۶۷ درصد از لحاظ صلاحیت مدیریت است. امتیاز او در مقایسه با سه مدیر پیشین یعنی اسکات تامپسون، کارول بارتز، و جری یانگ در هنگام خروج از یاهو، بالاتر بوده است. (در این ارزیابی راس لوینسون که تنها مدیر عاملی موقت برای یاهو بود، در نظر گرفته نشد.)

البته این امتیاز از زمان آغاز به کارِ میر در یاهو در سال ۲۰۱۲، که ۹۹ درصد بوده، کاهش زیادی داشته و باید گفت این کمترین امتیاز او تا به امروز بوده است. این امتیاز در ۴ سال اخیر به تدریج کم شده است.

این امتیازات برحسب بازتابِ کاملی از عملکرد او در زمان مدیریت یاهو است. در ابتدا هنگامی که او در سال ۲۰۱۲ در یاهو مشغول به کار شد، یاهو با هیجانی دوباره روبرو شد و افرادی بسیار با استعداد را از سرتاسر دنیا جذب کرد. اما پس از چند پروژه ناموفق و متوقف شدن رشد یاهو، این شرکت دوباره قدرتِ خود را از دست داد و با قیمت ۴.۸ میلیارد دلار به ورایزون فروخته شد. انتظار می‌رفت که در این شرایط وی یاهو را ترک کند اما به نظر می‌رسد او فعلا برنامه‌ای برای رفتن از یاهو ندارد.

افت یاهو

شاید دلیل کاهش این رتبه بندی مسائلی باشد که کارمندان یاهو در بررسی شرکتِ خود، بیان می‌کنند. عدم رهبری و مدیریت صحیح اصلی‌ترین دلیل ناموفق بودن این شرکت بوده است. تعداد آرایی که امیدوار به بهبود اوضاع این شرکت بودند، ۲۷ درصد کاهش یافته است، البته این مقدار در دو سال اخیر به نصف رسیده است. به نظر نمی‌رسد که یاهو پیشرفت چشمگیری داشته باشد، حداقل تا زمانی که عضوی از Verizon است. رتبه تایید مدیر عامل ورایزون ۶۷ درصد است که به رتبه میر بسیار نزدیک است. رتبه بندی شرکت، ۳.۴ و رتبه مدیریت ارشد، ۲.۷ هستند که بسیار مشابه رتبه یاهو است.

۵ راه جالب برای بررسی آب‌ و هوا در هر روز

بسیاری از ما هر روز آب و هوا را بررسی می‌کنیم. این‌که امروز هوا چقدر گرم یا سرد خواهد بود یا این‌که آیا روز‌های آینده برای مسافرت آب‌ و هوایی مطبوع خواهند داشت، برای خیلی‌ها اهمیت دارد. پس بهتر است کاری را که هر روز برای بررسی هوا انجام می‌دهیم را تبدیل به یک فعالیت سرگرم‌کننده کنیم. امروزه وب‌سایت‌ها و  برنامه‌های زیادی وجود دارند که می‌توان از طریق آن‌ها از وضعیت آب و هوا با خبر شد. بیشتر ما به سایت‌هایی برای هواشناسی مراجعه می‌کنیم که از از نگاهمان جذاب‌تر هستند، اما راه‌های خنده‌دارتری هم برای آگاهی از آب و هوا وجود دارد. جای تعجب ندارد که چرا هنوز هم مردم به ساخت وب‌سایت‌های هواشناسی ادامه می‌دهند، چرا که این نوع از سایت‌ها همواره برای مردم جذاب است. در اینجا ۵ راه جالب برای آگاهی از وضعیت آب و هوا را معرفی می‌کنیم.

 Meowser: یک برنامه هواشناسی برای اندروید و IOS همراه با تصاویر متحرک گربه

شما می‌توانید از وضعیت هوا مطلع شده و تصاویری متحرک (GIF) از گربه‌ها ببینید. این یک برنامه تر و تمیز و جالب برای مرور آب‌ و هوا است که هر روز تصاویری متحرک را برای شما به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید این تصاویر را کپی کرده و بعدا در شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده کنید. درست است که این روشی ساده است، اما می‌تواند یک راه ساده برای شاد کردن شما در اول صبح باشد. این برنامه را از دست ندهید.

weather

 Graph.no: دریافت وضعیت آب و هوا با نوشتن خط فرمان

اگر گربه‌ها شما را خوشحال نمی‌کنند، ممکن است با روش کدنویسی بیشتر ارتباط برقرار کنید. اگر شما به دنبال چیزی متفاوت هستید، این سرویس آب و هوا مخصوص شما است. تنها لازم است که پنجره فرمان را باز کرده و دستور  Tehran@graph.no را تایپ کنید. در اینجا اسم شهر مورد نظر خود را جایگزین کلمه تهران کنید. بعد از تایپ این دستور، شما سریعا وضعیت آب و هوای شهر خود را دریافت خواهید کرد.

weather

این برنامه روی ویندوز، لینوکس و مک کار می‌کند. توصیه می‌شود که حتما این برنامه را امتحان کنید چرا که روشی سریع است و علاوه بر آن شما می‌توانید دستورات مختلفی را تایپ کرده و اطلاعات مربوط به آن دستورات را دریافت کنید. مثلا با نوشتن o:Tehran@graph.no شما یک خط از خلاصه شرایط آب و هوایی موجود در شهر مورد نظر خود را دریافت خواهید کرد.

Weather From: گزارش آب‌ و هوا توسط یک مادربزرگ پر حرف

ملاقات بستگان پرچانه شاید برای عده‌ای جذاب باشد، کاری که دقیقا برنامه Weather From انجام می‌دهد. شما خلاصه‌ای از وضعیت آب و هوای موجود را دریافت می‌کنید، البته با کمی طنز، چون کسی که این اخبار را برای شما بیان می‌کند یک فرد سالخورده است.

weather

حرف‌هایی که این مادربزرگ می‌زند، پر آب و تاب و گاهی غیر مودبانه است ولی این روش خوبی برای سرحال شدن در اول صبح است. این برنامه شاید برای همه مناسب نباشد اما ممکن است که شما آن‌را بپسندید. پس بهتر است که آن‌را امتحان کنید.

Should I Get Up:  ساده‌ترین سایت برای آگاهی از آب و هوا 

بعضی اوقات مطلع شدن از آب و هوا تنها به یک منظور است؛ آیا هوا ارزش از خواب برخاستن و ترک کردن رختخواب را دارد؟ تلاش این سایت عمدتا برای پاسخ دادن به این سوال است. اما علاوه بر این‌کار اطلاعات بسیاری را به شکلی جذاب به شما ارائه می‌دهد. این سایت نمودار‌هایی که باد، باران و زمان باقی‌مانده تا طلوع آفتاب را نشان می‌دهد، را شامل می‌شود. این سایت می‌تواند home page  کامپیوترتان باشد، بهتر است نگاهی به آن داشته باشید چون احتمالا آن‌را دوست خواهید داشت.

weather

Moon Giant : پی ببرید که ماه در چه وضعیتی است

آخرین باری که به ماه توجه کرده‌اید، چه زمانی بوده است؟ اگر مدت زیادی از آن زمان می‌گذرد، زیاد خوشایند نیست، چرا که در بسیاری از موارد اولین تقویم بشریت براساس این سنگی که به دور سیاره ما می‌چرخد، بوده است. اگر می‌خواهید که با ماه در ارتباط باشید، وب‌سایت Moon Giant را از دست ندهید. شما در این وب‌سایت می‌توانید از وضعیت هر لحظه ماه باخبر شوید و در کنار آن اطلاعات بسیاری به دست آورید.


فعال کردن طراحی متریال در مرورگر کروم

اگر گوگل کروم، مرورگر پیش‌فرض شما در سیستم عامل ویندوز است، هم‌اکنون می‌توانید تغییرات بزرگی را در ظاهر آن ایجاد کنید. شرکت گوگل در اقدامی جالب، امکان تغییر تم مرورگر به طراحی متریال را در برخی از دستگاه‌ها برای کاربران فراهم کرده است. اگر بعد از تغییر تم قصد بازگشت به حالت قبلی را داشته باشید، به راحتی می‌توانید از طریق همان تنظیمات مخفی فعال کردن طراحی متریال این کار را انجام دهید.

در ادامه‌ی مقاله شیوه‌ی فعال کردن طراحی متریال را شرح خواهیم داد اما قبل از آن قصد داریم تا توضیح مختصری درباره‌ی تغییرات اعمال شده بیان کنیم. تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، مربوط به طراحی قبلی (non-material) است. همان‌طور که می‌بینید، زبانه‌ها کوتاه‌تر و گوشه‌ی آ‌ن‌ها گرد شده است. به علاوه، عناصر ناوبری ضخیم‌تر و پوشه‌های بوکمارک رنگی هستند.

گوگل کروم با طراحی متریال

در طراحی متریال، بارزترین تغییر مربوط به زبانه‌ها (tab) است که نسبت به حالت قبلی بزرگ‌تر بوده و گوشه‌ی آن‌ها تیزتر شده است. همچنین، عناصر ناوبری بسیار نازک‌تر از قبل شده و پوشه‌ی بوکمارک (bookmark) تخت و خاکستری رنگ شده است.

گوگل کروم با طراحی متریال

تم دارای طراحی متریال در بیش‌تر رایانه‌های مک به طور پیش‌فرض فعال شده است اما در سیستم عامل ویندوز این طراحی به صورت یک راز سر به مهر باقی مانده است! با معرفی این ترفند مخفی، کاربران می‌توانند بین طراحی متریال و طراحی قدیمی مرورگر جابه‌جا شوند (Switch). برای انتخاب تم مرورگر خود، آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگر کروم تایپ کرده و کلید اینتر را از صفحه کلید بفشارید. پس از این کار به طور مستقیم به تنظیمات مربوطه دسترسی خواهید داشت.

chrome://flags/#top-chrome-md

گوگل کروم با طراحی متریال

در این بخش، دو گزینه در اختیار کاربران قرار دارد. اولین گزینه، ظاهر بخش بالایی مرورگر کروم را همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید به طراحی متریال تغییر می‌دهد. کاربران می‌توانند یکی از گزینه‌های پیش‌فرض (default)، غیر متریال (Non-material)، متریال (material) و متریال ترکیبی (material hybrid) را انتخاب کنند.

گوگل کروم با طراحی متریال

گزینه‌‌ی دوم هم امکان تغییر تم سایر بخش‌های مرورگر مانند حباب‌های حاوی پیام، کادرهای محاوره‌ای و غیره را برای کاربران فراهم می‌کند. با فعال شدن گزینه‌ی دوم تغییر چندانی حاصل نمی‌شود که می‌تواند به دلیل عدم تکمیل شدن تم کروم به وسیله‌ی گوگل باشد. در هر صورت، هنگامی که هر یک از تنظیمات یاد شده را تغییر دهید، برای اعمال شدن آن‌ها باید مرورگر را از نو راه‌اندازی کنید. برای این کار می‌توانید بر روی RELAUNCH NOW کلیک کنید.

گوگل کروم با طراحی متریال

هر زمان که بخواهید می‌توانید با مراجعه به آدرس یاد شده، یکی از تم‌ها را انتخاب کنید. پس از فعال کردن تم مورد نظر، تا زمانی که خودتان اقدام به تغییر آن نکنید، در همان حالت باقی خواهد ماند.