قالب های فارسی وردپرس 24

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 24

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

۳ قدم اساسی سئو | راهنمای ساده و قدم به قدم سئو برای مدیران سایت‌ها

سئو چیست؟

گوگل برای رده‌بندی نتایج خود، فاکتورهای زیادی را برای ارزش‌گذاری روی سایت‌ها و گزینش بهترین نتایج در نظر می‌گیرد. گوگل الگوریتم‌هایی دارد که هر روز بهتر می‌شوند. SEO یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو( گوگل)، یعنی ما سایت را بر پای بست، قوانین و فاکتورهای گوگل بهینه نماییم الی در جستجوها رتبه‌ی بهتری داشته باشیم و بازدیدکننده‌ی اکثریت از گوگل وارد سایت ما شود. 


به صورت کلی سئو به دو بخش دسته می‌شود، On-Page SEO که بهنیه‌سازی خویش سایت و ساختار و محتوای آن است  و Off-Page SEO که بهبود فاکتورهایی است که گوگل در خارج از سایت رسیدگی می‌کند( لینک‌سازی). 


۳ قدم بنیادین سئو

۱- در قدم نخست On-Page SEO را افرایش می‌دهیم و سایت و محتوایی ارزشمند فرآوری می‌کنیم


۲- در قدم دوم با لینک‌سازی به شیوه‌ی درست Off-Page SEO را بهبود می‌دهیم


۳- و در پایان با رسیدگی و آنالیز سایت، استراتژی سئو را بهتر می‌کنیم.


ما قدم به قدم این فرایند را انجام می‌دهیم ولی از همین ابتدا دو قانون را در تمام مراحل سئو به یاد داشته باشید:


گوگل همان قدر که مدیران سایت‌ها را برای بهبود و افزایش کیفیت سایت تشویق می‌کند، همان قدر هم از مدیران سایت‌ها می‌خواهد که از سئوی بیش از حد و ترفندهای سئو اجتناب کنند و الگوریتم‌هایی را هم برای تفریق رتبه‌ی چنین سایت‌هایی گسترش داده است. پسهیچ کاری را بیش از کران انجام نمی‌دهیم.

درست است که ما سایت را برای نمایش در گوگل بهینه می‌کنیم ولی در نهایت منظور ما این است که نظاره گر وارد سایت ما شده و بیننده ما شود. پس برای کاربران می‌نویسیم نه گوگل. چون هدف اصلی ما کاربر است نه ربات‌های گوگل.



۱-  سئوی درونی On-Page SEO

بسیاری از فاکتورهای مهم سئو در خویش سایت( صفحه) رسیدگی می‌شود. برای داشتن یک سئوی قوی باید از خویش سایت( به صورت کلی) آغاز کرده و هر کدام از صفحه‌ها را نیز بر بنیاد واژه ها هدف سئو کنیم. گوگل برای تشخیص بخش‌های مختلف یک صفحه از تگ‌های HTML کمک می‌گیرد. اما نگران نباشید، سیستم‌های مدیریت وبسایت( مثل وردپرس) ما را از زحمت نوشتن کد خلاص کرده‌اند. آموزش قدم به قدم سئو سایت وردپرسی برای ویرایش بخش‌های اصلی سایت یا صفحه مشابه عنوان و توضیحات متا، باکس‌های مشخصی در این سیستم‌ها هستی دارد و برای ویرایش محتوای سایت یک محیط ویرایش‌گر قوی( چیزی مانند به نرم‌افزار Word) در گزین کردن شما است. در سئوی داخلی ما باید بخش‌های مهم یک صفحه را نسبت به هدفی که داریم درمان دهیم. و مهمترین بخشی که در سایت داریم درونمایه است.


کلمه‌ی کلیدی(کلیدواژه‌ی کانونی): ما می‌خواهیم با جستجوی یک عبارت خاص، سایت ما در نتایج نشان دیتا شود. به این عبارت، کلمه‌ی کلیدی یا کلیدواژه‌ی کانونی می‌گوییم. تمام آنچه ما روی یک صفحه انجام می‌دهیم بر پای بست، همین کلمه است. اگر به نتایج جستجو توجه کنید، عبارت جستجو شده در متن توپور شده است. بهتر است در بخش‌های اصلی متن این عبارت هستی داشته باشد. برای برگزیدن یک کلمه‌ی کلیک خوب، یک راه ساده استفاده از اکستنشن‌های کروم و فایرفاکس Ubersuggest است.


وقتی ما در گوگل جستجو می‌کنیم، نتایج به شکل زیر نمایش دیتا می‌شوند که معمولا دربرگیرنده سه دسته عنوان، آدرس صفحه و توضیحات متا است.



به نتایج جستجو Snippet گفته می‌شود

 


عنوان صفحه Title: عنوانی که برای هر صفحه نمایش داده می‌شود. یگانه از اصلی‌ترین عناصری است که باید حتما کلیدواژه‌ی کانونی در آن وجود داشته باشد. عنوان بهتر است خیلی اختصار نباشد و بیشتر از ۷۰ کاراکتر هم نشود، چون در این چهره گوگل بقیه‌ی متن را نمایش نمی‌دهد.


آدرس صفحه URL: در مورد آدرس صفحه هم بهتر است، کلیدواژه‌ی کانونی در آدرس هستی داشته باشد، اما می‌توانید در تقسیم URL از متن انگلیسی و ترجمه‌ی انگلیسی کلیدواژه‌ی کانونی هم بهره‌گیری کنید.


توضیحات متا Meta Description: تگی در html به نام Meta Description هستی دارد که با به کارگیری آن، در یک پاراگراف کوتاهی به گوگل می‌گوییم محتوای این صفحه در مورد چیست. اغلب سیستم‌های مدیریت محتوا این تقسیم را به صورت پیش‌فرض ندارند و گوگل هم در صورت کاربرد نکردن از این تگ بخشی از ابتدای متن را به عنوان روشنگری نمایش می‌دهد. در باره اینکه آیا این بخش به صورت مستقیم روی سئو تاثیر دارد یا نه مطمئن  نیستیم اما بودنش بهتر از نبودن آن است.


اگر از توضیحات متا کاربرد می‌کنید، توجه کنید که حتما کلمه‌ی کلیدی در آن کاربرد شده باشد. تعداد کاراکتر بهینه برای این تقسیم بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ کاراکتر است.

بهتر است در پاراگراف نخست متن خود حتما کلمه‌ی کلیدی را قرار دهید و کوشش کنید این دسته از متن به شکلی باشد که کاربر ترقیب شود، این صفحه را ببیند و ادامه‌ی مطلب را مطالعه کند.

سئوی عناصر درونی  صفحه

عناصری که تا به حال شناسایی کردیم، در نتایج جستجو به صورت سر راست نمایش دیتا می‌شوند. ولی گوگل به جز این موارد تمام آنچه در یک صفحه است را بررسی می‌کند. اصلی‌ترین موارد تو صفحه این موارد است:


لینک‌های داخلی: شما در هر صفحه و داخل مطالب می‌توانید به بخش‌های سایر سایت لینک دهید. مثلا اگر به همین مطلب دقت کنید، لینک‌هایی که به مطالب دیگر دیتا می‌شود را خواهید دید. گوگل با استفاده از همین لینک‌ها، صفحات دیگر سایت شما را پیدا می‌کند و با پروا به متن و پاراگرافی که لینک شده به آن مطلب، درکی در مورد آن محتوا خواهد داشت. لینک دادن به یک صفحه در صفحه‌های سایر سایت، باعث افزایش ارزش آن صفحه می‌شود.

Headings:  اگر با نرم‌افزار Word پیشه کرده باشید حتما با هدینگ‌های h1،h2 و… آشنایی دارید. همین موارد دقیقا با کاربردی یکسان در وب هم هستی دارند. شما با این تگ‌ها بخش‌های مختلف مطلب را به صورت درختی دسته‌بندی می‌کنید و برای هر بخش عنوانی قرار می‌دهید. این شغل برای سئو زیاد ارزشمند است، مخصوصا اگر کلمه‌ی کلیدی کمینه در گرد از این هدینگ‌ها وجود داشته باشد( زیاده‌وری ممنوع!)

ویرایش متن: مواردی مشابه توپر کردن متن، به کارگیری نقل قول، لیست‌های نقطه‌دار و …  می‌تواند متن را قوی‌تر و خوانایی نوشته را افزایش دهید.

تصاویر: تصاویر در نتایج جستجوی عکس گوگل نمایش دیتا می‌شوند. وانگهی روی سئوی داخلی یک صفحه موثر هستند. بهتر است حتما از عکس‌ها در صفحات خویش کاربرد کنید. بهتر است اسم یک عکس مرتبط با محتوای آن باشد نه اینکه مثلا بنویسید image1 وانگهی تگی به اسم alt هم برای عکس ها هستی دارد که می‌توانید یک توضیح نیم دست نویس در مورد عکس بنویسید. در سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس، شما می‌توانید به راحتی تگ‌های یک عکس را ویرایش کنید.

 


چرا به درونمایه دربایستن دارید؟

مردم معمولا در گوگل به تعقیب پذیرش به سوالات خویش جستجو می‌کنند. آن‌ها جستجو می‌کنند لغایت به مطلبی برسند که می‌خواهند. بعد ما باید مطلبی داشته باشیم که کاربر به دنبال آن است. اغلب سئوی داخلی سایت، روی زمینه‌ی محتوا پیاده‌سازی می‌شود. بدون محتوا نمی‌توان یک سئوی داخلی موفق داشت. ولی نکته‌ای که هستی دارد این است که ما محتوا را برای کاربر می‌نویسیم نه گوگل. محتوانویسی مهارتی کاملا مجزا است، به همین دلیل رهنمود می‌کنیم مطالب Content Marketing  همیارآکادمی را پیگیری کنید. سئو و محتوانویسی دو روی یک سکه هستند و شما می‌توانید هر دو را در کنار هم اتمام دیتا و یک محتوای ایده‌ال بنویسید.




۲- سئوی خارجی سایت Off-Page SEO ( لینک سازی)

بعد از برپایی یک سایت یا محتوای ارزشمند، نوبت به سئوی بیگانه می‌رسد. اگر محتوا یا سایتی ارزشمند باشد، سایت‌های سایر به عنوان مرجع لینک آن صفحه را در سایت و مطالب خود درج می‌کنند. برای مثال مطالب سایت ویکی‌پیدیا ارزشمند است و سایرین در مطالب خویش به ویکی‌پدیا لینک می‌دهند. به همین علت لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به سایت ما داده می‌شود، بسیار ارزشمند هستند. 


این لینک‌ها ۳ نکته‌ی مثبت برای ما دارند:


۱- لینک دادن، مشابه رای دادن است. بعد اگر به مطلبی اغلب لینک دیتا شود، به این معنی است که افراد بیشتری آن مطلب را ارزشمند دانسته‌اند.


۲- گوگل با همین لینک‌ها، می‌تواند مطالب ما را پیدا کرده و از طریق سایت دیگران برای نمایه و رسیدگی مطالب ما وارد سایت شود. یعنی وجود همین لینک‌ها به گوگل کمک می‌کند صفحات سایت ما پیدا کرده و نمایه کند.


۳- گوگل با کمک دریافت از محتوایی که به صفحه‌ی ما لینک شده است. می‌تواند حدس بزند که مطلب ما در مورد چه چیزی است.


Anchor text: لینک‌ها روی یک متن دیتا می‌شوند. این متن برای سئو زیاد مهم است و به انکرتکست معروف است. خیلی‌ها از عباراتی همانند ایجا را کلیک کنید، کلیک، دانلود یا چنین کلماتی به عنوان انکرتکست کاربرد می‌کنند و عملا از قدرت انکرتکست کاربرد نمی‌کنند. انکرتکست هم مشابه سایر بخش‌هایی که در موردشان صحبت کرده‌یم بهتر است یا خود کلمه‌‌ی کلیدی باشد یا شامل این کلمه شود( مفتوح به همین مقاله و لینک‌های موجود در صفحه پروا کنید). این نکته را چه در مورد لینک‌های درونی و چه لینک‌های خارجی یا همان بک‌لینک‌ها در عقیده بگیرید.


در کل به ۳ شکل گوناگون می‌توان لینک ساخت:


۱- لینک‌هایی که در محتوای سایت‌های سایر به سایت شما داده می‌شود: این لینک‌ها( با پروا به ارزش سایت لینک‌دهنده) با ارزش‌ترین لینک‌هایی است که به سایت شما دیتا می‌شود و به Organic Links سرشناس هستند.


۲ -لینک‌هایی که خود شما در سایت‌های سایر همانند لینک پروفایل شبکه‌های اجتماعی پیمان می‌دهید: این گونه لینک‌سازی به لینک‌سازی کلاه‌سفید معروف است و از عقیده گوگل ارزشمند هستند.


۳- لینک‌هایی که با شیوه‌های اسپم و … ساخته می‌شوند: مثلا یک وبلاگ می‌سازید و ده‌ها لینک از سایت خود را در آن می‌گذرارید. این لینک‌ها نه فقط ارزشی ندارند، بلکه چنانچه گوگل متوجه سوژه شود، برای سایت شما نمره‌ی منفی دارد.


چگونه لینک‌سازی کنیم؟

برای اینکه لینک‌هایی ارزشمند داشته باشیم می‌توانید از روش‌های پایین بهره‌گیری کنیم:


خیلی از سایت‌ها، امکان ارسال پست مهمان دارند. شما می‌توانید در سایت‌های پیوسته با کسب و کار خود مطالبی ارزشمند ارسال کنید و در سرنوشت بیوگرافی خود در این سایت‌ها( معمولا بیوگرافی مؤلف پایین مطلب نمایش دیتا می‌شود) ادرس سایت خویش را پیمان دهید.

در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیسبوک، برای سایت خویش یک پیج ساخته و در bio این صفحه‌ها آدرس سایت خود را پیمان دهید. در این وسط دو سایت  Linkedin( برای کسب و کارها) و Google Plus از کل مهم‌تر هستند.

محتوایی بسیار ارزشمند در سایت خویش بنویسید که بتواند به عنوان مرجع یا آموزش کامل در یک موضوع استفاده شود( معمولا چنین مطلبی نزدیک ۲۰۰۰ واژه یا بیشتر محتوای ارزشمند دارد) بخت این مطالب در گرفتن  Organic Links بسیار بالا است.

فروم‌ها و انجمن‌ها می‌تواند محلی برای گرفتن بک‌لینک باشد، اگر سوالی در انجمن‌های مرتبط با سایت شما مطرح شده و شما مقاله‌ای در سایت خویش در این باره دارید، می‌توانید به عنوان جواب آن سوال لینک مقاله‌ی خویش را بدهید.

شما می‌توانید به سایت‌هایی که ریپورتاژ قبول می‌کنند، سفارش نوشتن یک مقاله بدهید و در این مقاله لینک‌های مطالب سایت خویش را قرار دهید( بهتر است در آن مقاله فقط به یک صفحه‌ی خاص که مرتبط با جستار ریپورتاژ است لینک دهید)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.