قالب های فارسی وردپرس 24

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 24

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

وردپرس چیست؟ و آموزش سئو وردپرس

وردپرس سیستمی مجانی و متن‌باز است. به این معنی که استفاده و تغییر دادن آن برای تمامی کاربردها بدون پرداخت خرج امکان‌پذیر است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های وردپرس وجود هزاران افزونه‌ی رایگان برای گسترش دادن امکانات و توانایی‌های آن است. افزونه‌های موجود برای وردپرس در موضوع‌های گوناگونی گسترش پیدا کرده‌اند. افزونه‌هایی برای برپایی فروشگاه، شبکه‌های اجتماعی، تالارهای گفتمان و هزاران افزونه‌ با عملکردهای ریز و درشت دیگر. همگی افزونه‌های وردپرس که در کتابخانه‌ی افزونه‌های آن معرفی شده‌اند نیز از قانون مجانی بودن وردپرس اطاعت می‌کنند برآیند اینکه برپایی یک سایت شخصی یا یک سایت رسمی و سازمانی و شرکتی با وردپرس به راحتی و بدون پرداخت خرج بابت مالکیت امکان‌پذیر است.

رایگان بودن وردپرس و افزونه‌های آن به معنی رایگان بودن راه‌اندازی یک سایت وردپرسی نیست. زیرا طراحی سایت، پشتیبانی، طراحی قالب و خدمات میزبانی و گستره هزینه‌هایی به به اتفاق دارند.

هرچند که نصب و راه‌اندازی وردپرس و برپایی یک سایت با آن کاری ساده و سریع است، ولی برپایی کردن یک سایت حرفه‌ای با امکانات متنوع و با رعایت اصول فنی به تخصص و چیرگی بالایی نیازمند است.

وردپرس زیاد قابل گسترش است. تقریبا  همگی بخش‌های وردپرس و تمامی فرآیندهای آن با استفاده از افزونه‌ها قابل تغییر هستند. برای مثال شدنی است یک افزونه، محتوای یک صفحه‌ی ایجاد شده توسط کاربر را بررسی کند و کلمات خاصی را به صورت پیوند در خروجی نمایش دهد. یا ممکن است با کمک یک افزونه، بخشی برای آپلود و نمایش فایل‌های کاربران در سایت ایجاد شود. یا حتی ممکن است یک افزونه امکانات یک فروشگاه اینترنتی کامل را به وردپرس اضافه کند.

به روزرسانی وردپرس
وردپرس به صورت منظم به‌روزرسانی می‌شود. در به‌روزرسانی‌های پی در پی وردپرس، علاوه بر رفع دشواری ها کاربردی و امنیتی احتمالی، امکانات جدیدی نیز به آن می‌افزاید.

نگارش‌های مختلف وردپرس الی حتماً زیاد زیادی با نگارش‌های قبلی سازگار هستند. به این معنی که در اغلب به روزرسانی‌های وردپرس، قالب و افزونه‌های نصب شده روی آن بدون دشوار به عملکرد خود پیوستگی می‌دهند.

امکانات پیش‌فرض وردپرس
وردپرس بدون نصب هیچ افزونه‌ای برای راه‌اندازی یک سایت شرکتی کوچک یا یک سایت شخصی یا یک تارنگار تخصصی یا یک سایت اطلاع‌رسانی پسندیده است. امکاناتی همانند ایجاد و ارسال اخبار، مقاله، برپایی صفحات ایستا، برپایی منوهای مختلف، برپایی لینک‌های رفقا و بسیاری امکانات سایر در وردپرس موجود هستند.

وردپرس و سئو
پشتیبانی وردپرس از سئوی سایت وردپرسی  یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو با استفاده از افزونه‌های گوناگونی که برای این کار وجود دارند بسیار کارساز است. احتمالاً نزدیک ۷۰ درصد کارهایی که برای SEO کردن یک سایت وردپرسی باره نیاز است به سادگی و با نصب یک افزونه به اتمام می‌رسد.

سئو - بالا بردن رتبه گوگل

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید نوشته‌ی «سئو وردپرس» را مطالعه بفرمایید.

سیستم برنامه نویسی وردپرس
هرچند وردپرس به انگیزه ها سنتی از سیستم برنامه‌نویسی پیشرفته‌ای استفاده نمی‌کند، ولی در گذشت موعد دگرگونی ها عمده‌ای را به خود دیده است و در کماکان نیز در حال تغییر است. همان نوع که گفته شد این تغییرات اغلب در سازگاری وردپرس با نگارش‌های کهنه نشانه منفی نمی‌گذارند.

وردپرس و امنیت
وردپرس به انگیزه به‌روزرسانی‌های پی‌در‌پی و به‌روزرسانی اتوماتیک اشکال‌های امنیتی جدید، یکتا از سیستم‌های زیاد ایمن است. البته بهره‌گیری کردن از افزونه‌های با کیفیت پایین یا کدنویسی قالب بدون رعایت اصول امنیتی، این امنیت را تحت کارایی قرار می‌دهند.

انواع محتوا در وردپرس
از مهم‌ترین ویژگی‌های وردپرس، امکان ایجاد گونه ها درونمایه به شمار نامحدود با به کارگیری افزونه‌های آماده یا با اندکی کدنویسی در قالب یک افزونه‌ی جدید است. برای نمونه شدنی است در سایت یک شرکت صنعتی، گونه محتوایی با اسم «محصولات» با ویژگی‌های منحصر به فرد خود در وردپرس برپایی کرد و شکل ورود اطلاعات و شکل نمایش ویژگی‌های آن را مطابق نیاز تغییر داد.

نقشه راه وردپرس
استفاده از وردپرس روز به روز در حال افزایش است. و با روند رشد کنونی دور نیست در آینده درصد به کارگیری وردپرس به ۵۰ درصد نیز  نزدیک  شود.

یکی از معایب وردپرس سرعت نسبتا مختصر است. هرچند در نگارش‌های مختلف کوشش شده لغایت سرعت به بیشترین حد شدنی برسد اما امکانات گوناگون و توسعه‌پذیری زیاد سبب می‌شود در سرعت اثر منفی ایجاد شود. با متداول شدن نگارش جدید php با نام کد phpng یا PHP 7.0 انتظار می‌رود که سخت سرعت وردپرس لغایت حتماً زیادی برطرف شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.